Neuro musculaire reflextechnieken van cervicaal tot sacraal.

Het onderwerp van deze bijscholing is hoofdpijn.                                                                                                              De duur van de nascholing is 3 dagen van 9.30 tot 17.30.

Het theoretische deel gaat over de diagnostiek van hoofdpijn, soorten hoofdpijn, kennis van de spieren, zenuwen en relaties met het hormonale systeem, spijsvertering en bloedsomloop. (segmentale relaties).

De bedoeling is het aanleren van technieken via de voet, om de spanning te reduceren en pijn te bestrijden, de houding te analyseren ten aanzien van de klacht. De spieren van de nek, schouder en rug te ontspannen.

Voetdiagnostiek door Marja van de Meer, waarbij ze de cursist leert kijken waar ook de emotionele spanningen zitten om de Client meer inzicht te geven in zichzelf.

Dag 1 zal de ochtend vooral theoretisch zijn met ondersteuning van een PowerPoint presentatie en een demonstratie. Voor de middagpauze gaan we gelijk aan de slag met het analyseren van de houding, observeren en onderzoek. Na de pauze gaan we dit in praktijk brengen, ook leren we nog een massagetechniek voor ontspanning van de nek en schoudermusculatuur in relatie tot projecties op de voet van de wervelkolom met de uittredende zenuwen en de hoofdprojecties.

Dag 2 Evaluatie en PowerPoint. relatie ten aanzien van locatie, hoofdpijn, pijngebieden en nevenverschijnselen. Hoofdpijn vanuit de natuurgeneeswijzen. Praktijk herhaling en vervolg van de neuro-reflextechnieken, klassieke voetreflextherapie met de technieken van Meulkens en Platteel en Tony Porter. Voetdiagnostiek.

Dag 3 Evaluatie en PowerPoint presentatie, migraine en voetdiagnostiek. Uitleg belang van het mobiliseren van het diafragma. Orgaan en lymfemobilisatie op de voet. Voetdiagnostiek en samenvatting.  Afsluiting van de nascholing.

Doelgroep; (voet)reflexzone therapeuten, therapeuten met een MBK diploma  die zich aangetrokken voelen tot deze technieken en inzichten.

Het opleidingsniveau is HBO en geaccrediteerd door het FAGT, LVNG en VNT.

De geplande data;  wegens te weinig inschrijvingen vervalt deze cursus voor dit najaar, maar wordt

Rood werkt stimulerend en verwarmend, is onder andere effectief voor hart, longen, spieren, bepaalde huidziekten en chronisch hoesten.
Oranje maakt opgewekt en vrolijk en help bij het bestrijden van depressies en hormonale klachten.
Geel maakt alert en laat helder denken. Het stimuleert en versterkt onder andere lever, darmen en maag.
Groen harmoniseert en kalmeert . Het ontspant organen, bronchiën en gewrichten en voert afvalstoffen af.
Turkoois is een zielskleur en zorgt voor een gelukzalig, tevreden en vrij gevoel.
Blauw zorgt voor diepe ontspanning. De kleur helpt tegen slapen loosheid en hoofdpijn.
Violet pept de geestkracht op en geeft inspiratie. Het heeft een positieve werking op onder andere mild en lymfe stelsel.
Ultraviolet en grijstinten zijn frequenties die worden toegepast bij klachten die met emotionele oorzaken samenhangen.

Infrarood wordt vooral gebruikt bij pijnbestrijding.
Er wordt behandeld op het lichaam maar ook alleen op het hoofd, oor en soms op de voet. Eerst wordt er met elektro acupunctuur een korte impuls gegeven om eerst de energie stroom te waarborgen. Dan wordt gewerkt met infrarood, dit proces is pijnloos.

Kleuren punctuur als therapie is ontwikkeld door Peter Mandel, heilpraktijker en acupuncturist (Duitsland 1941).

De kleuren punctuur is een acupunctuur systeem zonder naalden en brengt oude en nieuwe inzichten in oosters en westerse geneeswijzen samen.

Met behulp van een kleine staaflantaarn wordt gekleurd licht in gestraald op acupunctuur-punten van het lichaam.

De huid neemt net als onze ogen deze licht impuls op en via cellen en meridianen wordt deze impuls doorgegeven aan verschillende organen en fysiologische systemen. Zo wordt het natuurlijke levens ritme weer hersteld. Kleuren punctuur zet diepgaande processen in gang, zowel op lichaam als op geestelijk niveau en is volstrekt pijnloos.

Hierdoor is het ook ideaal voor behandeling van kinderen.

Oorsprong van kleuren leer

Deze gaat al ver terug in de historie. In de oertijd werden zieken in de zon gelegd, intuïtief werd de heilzame werking van de zon gevoeld. Ook in de oude beschaving van China en Egypte werd gebruik gemaakt van kleur en licht.

In de 16e eeuw beschreven genieën als Paracelsus, de natuurkundige Isaac Newton en Goethe deze materie nader. Tijdens de 20 eeuw pakten met name onze oosterburen de kleur theorieën weer op.

Behandeling met kleuren punctuur

U kunt terecht voor behandeling van zeer uiteenlopende gezondheidsklachten.

Dat kan variëren van emotionele klachten tot fysieke klachten. U kunt altijd eerst even contact opnemen om te overleggen of uw klacht voor een behandeling in aanmerking komt.

Vooral ook kinderen reageren sterk op licht. Licht geeft energie, beïnvloed de stemming en zet het lichaam in beweging. Kleur zorgt daarbij voor specifieke informatie overdracht naar de cellen (zie inleiding). Er wordt behandeld op het lichaam maar ook alleen op het hoofd, oor en soms voet. Eerst wordt er met elektro acupunctuur een kort impuls gegeven om eerst de energie stroom te waarborgen. Daarna wordt er licht door specifiek geslepen gekleurde glasstaafjes gestraald .

Bij de pijn therapie wordt gewerkt met infrarood. Ultra violet wordt onder andere bij ontstekingen gebruikt.

De staafjes worden direct op de huid gezet, dit proces is pijnloos.

Kristaltherapie

Een ondersteunde therapie met behulp van facet geslepen kristallen.

Deze worden op acupunctuur punten geplakt. De werking is pijnloos en ontspannend.

Meer achtergrond info? www.kleurenpunctuur.nl

De kosten

Een half consult van 30 minuten €35.00  van  1 uur of langer, vanaf € 60.00 per uur.

Een behandeling transmitter relais (aparte behandeling kleuren punctuur voor onverwerkte emoties, trauma,s ect.) duurt plus minus 1.5 uur, wilt u hier meer over weten kunt u mij mailen of bellen.

Kinderen in het licht

Kleurenpunctuur als therapie is ontwikkeld door Peter Mandel, natuurarts en acupuncturist in Duitsland. De kleurenpunctuur is een acupunctuursysteem zonder gebruik van naalden en brengt oude en nieuwe inzichten uit de oosterse en westerse geneeswijzen samen.

Met behulp van een kleine staaflantaarn wordt gekleurd licht op de acupunctuur punten op het lichaam, hoofd en voeten ingestraald. De huid neemt net als onze ogen deze licht impulsen op en via de lichaamscellen en meridianen worden deze impulsen doorgegeven aan verschillende organen en fysiologische systemen en wordt het natuurlijke genezings-proces in gang gezet.

Kleurenpunctuur

Kleurenpunctuur zet zo diepgaande processen in gang, zowel op lichamelijk als op geestelijk niveau en is volstrekt pijnloos.

Omdat de behandeling volstrekt pijnloos is, is het een ideale behandelingsmethode voor baby’s en kinderen. Kinderen vinden de behandeling met de lichtgevende kleurtjes ook leuk.

Met welke klachten kunt u met uw kind terecht?

• Kleur en licht verwijderen de afvalstoffen uit het lichaam (immuunsyteem, allergie, chronische verkoudheden ect.)
  • Herstel van het emotionele evenwicht.
  • Verbeteren van de concentratie en coördinatie .
  • Traumaverwerking.
  • ADHD, ADH, stress, angsten of boosheid.
  • Niet willen slapen, onrust.
  • Vermoeidheid.

Licht geeft energie, beïnvloed de stemming en zet het lichaam in beweging!

Consult:

Er is eerst een intakegesprek en onderzoek. Bij het onderzoek wordt gebruik gemaakt van het rathega testsysteem met de biotensor. Dit is een bio energetische testmethode en kindvriendelijk (soort pendelen). De behandeling van kinderen duurt ongeveer 40 minuten, bij kleine kinderen korter.

De behandelings frequentie 1x per week tot 1x per 3 weken, afhankelijk van de klacht en de persoon. De behandeling vind plaats op het hoofd, lichaam en voet. Kleurenpunctuur is een behandelings methode die goed is te combineren met andere (reguliere) geneeswijzen.

Het spreekt voor zich dat bij ziekte en langdurige of ernstige klachten eerst de huisarts geconsulteerd moet worden!

Kosten voor een behandeling:

• Per 30 minuten euro 30.00
  • Vergoeding is afhankelijk van uw verzekering.

R.C.Sudmeijer

Aangesloten bij het FAGT en RBNG en Omnipodogenootschap