Rood werkt stimulerend en verwarmend, is onder andere effectief voor hart, longen, spieren, bepaalde huidziekten en chronisch hoesten.
Oranje maakt opgewekt en vrolijk en help bij het bestrijden van depressies en hormonale klachten.
Geel maakt alert en laat helder denken. Het stimuleert en versterkt onder andere lever, darmen en maag.
Groen harmoniseert en kalmeert . Het ontspant organen, bronchiën en gewrichten en voert afvalstoffen af.
Turkoois is een zielskleur en zorgt voor een gelukzalig, tevreden en vrij gevoel.
Blauw zorgt voor diepe ontspanning. De kleur helpt tegen slapen loosheid en hoofdpijn.
Violet pept de geestkracht op en geeft inspiratie. Het heeft een positieve werking op onder andere mild en lymfe stelsel.
Ultraviolet en grijstinten zijn frequenties die worden toegepast bij klachten die met emotionele oorzaken samenhangen.

Infrarood wordt vooral gebruikt bij pijnbestrijding.
Er wordt behandeld op het lichaam maar ook alleen op het hoofd, oor en soms op de voet. Eerst wordt er met elektro acupunctuur een korte impuls gegeven om eerst de energie stroom te waarborgen. Dan wordt gewerkt met infrarood, dit proces is pijnloos.

Kleuren punctuur als therapie is ontwikkeld door Peter Mandel, heilpraktijker en acupuncturist (Duitsland 1941).

De kleuren punctuur is een acupunctuur systeem zonder naalden en brengt oude en nieuwe inzichten in oosters en westerse geneeswijzen samen.

Met behulp van een kleine staaflantaarn wordt gekleurd licht in gestraald op acupunctuur-punten van het lichaam.

De huid neemt net als onze ogen deze licht impuls op en via cellen en meridianen wordt deze impuls doorgegeven aan verschillende organen en fysiologische systemen. Zo wordt het natuurlijke levens ritme weer hersteld. Kleuren punctuur zet diepgaande processen in gang, zowel op lichaam als op geestelijk niveau en is volstrekt pijnloos.

Hierdoor is het ook ideaal voor behandeling van kinderen.

Oorsprong van kleuren leer

Deze gaat al ver terug in de historie. In de oertijd werden zieken in de zon gelegd, intuïtief werd de heilzame werking van de zon gevoeld. Ook in de oude beschaving van China en Egypte werd gebruik gemaakt van kleur en licht.

In de 16e eeuw beschreven genieën als Paracelsus, de natuurkundige Isaac Newton en Goethe deze materie nader. Tijdens de 20 eeuw pakten met name onze oosterburen de kleur theorieën weer op.

Behandeling met kleuren punctuur

U kunt terecht voor behandeling van zeer uiteenlopende gezondheidsklachten.

Dat kan variëren van emotionele klachten tot fysieke klachten. U kunt altijd eerst even contact opnemen om te overleggen of uw klacht voor een behandeling in aanmerking komt.

Vooral ook kinderen reageren sterk op licht. Licht geeft energie, beïnvloed de stemming en zet het lichaam in beweging. Kleur zorgt daarbij voor specifieke informatie overdracht naar de cellen (zie inleiding). Er wordt behandeld op het lichaam maar ook alleen op het hoofd, oor en soms voet. Eerst wordt er met elektro acupunctuur een kort impuls gegeven om eerst de energie stroom te waarborgen. Daarna wordt er licht door specifiek geslepen gekleurde glasstaafjes gestraald .

Bij de pijn therapie wordt gewerkt met infrarood. Ultra violet wordt onder andere bij ontstekingen gebruikt.

De staafjes worden direct op de huid gezet, dit proces is pijnloos.

Kristaltherapie

Een ondersteunde therapie met behulp van facet geslepen kristallen.

Deze worden op acupunctuur punten geplakt. De werking is pijnloos en ontspannend.

Meer achtergrond info? www.kleurenpunctuur.nl

De kosten

Een half consult van 30 minuten €35.00  van  1 uur of langer, vanaf € 60.00 per uur.

Een behandeling transmitter relais (aparte behandeling kleuren punctuur voor onverwerkte emoties, trauma,s ect.) duurt plus minus 1.5 uur, wilt u hier meer over weten kunt u mij mailen of bellen.