Neuro musculaire reflextechnieken van cervicaal tot sacraal.

Het onderwerp van deze bijscholing is hoofdpijn.                                                                                                              De duur van de nascholing is 3 dagen van 9.30 tot 17.30.

Het theoretische deel gaat over de diagnostiek van hoofdpijn, soorten hoofdpijn, kennis van de spieren, zenuwen en relaties met het hormonale systeem, spijsvertering en bloedsomloop. (segmentale relaties).

De bedoeling is het aanleren van technieken via de voet, om de spanning te reduceren en pijn te bestrijden, de houding te analyseren ten aanzien van de klacht. Een houdingscorrectie door middel van de ademhaling(resperatoir kinetisch balanceren).

Dag 1 zal de ochtend vooral theoretisch zijn met ondersteuning van een PowerPoint presentatie en een demonstratie. Voor de middagpauze gaan we gelijk aan de slag met het analyseren van de houding, observeren en onderzoek. Na de pauze gaan we dit in praktijk brengen, ook leren we de houdingscorrectie en correctie met behulp van de ademhaling.

Dag 2 Evaluatie en PowerPoint. relatie ten aanzien van locatie, hoofdpijn, pijngebieden en nevenverschijnselen. Hoofdpijn vanuit de natuurgeneeswijzen en testpunten voor de betrokken functiecircels . Praktijk herhaling van dag 1 en neuro-reflextechnieken en de segmentale reflexologie volgens Bourdiol.

Dag 3 casuïstiek , over migraine. Uitleg belang van een goed functionerend diafragma.  Herhaling van de technieken en onderzoek. Het oplossen van casuïstiek .

Optioneel dag 4 voor de voetreflexologen een extra dag om de neuro musculaire reflextechnieken toe te passen ,orgaan en lymfedrainage  met als afsluiting chakra massage via de voet te leren toepassen.

Doelgroep; CAM therapeuten, therapeuten met een MBK diploma, verpleegkundigen en andere gezondheidswerkers die zich aangetrokken voelen tot deze technieken en inzichten. optioneel voor  (voet)reflexzone therapeuten, die de neuro musculaire reflextechnieken gericht willen leren toepassen,  therapeuten die de neuro reflextechnieken hebben geleerd maar nog onvoldoende toepassen, wordt een extra dag toegevoegd.

De bijscholing wordt gegeven onder leiding van het instituut CAM en wordt gegeven in het rode kruisgebouw Koningsweg 2 te Utrecht.

Het opleidingsniveau is HBO en geaccrediteerd door het FAGT, LVNG en VNT.

De geplande data; 1 maart 8 maart en 15 maart.

Info over de Kosten en inschrijvingen volgt nog.

NASCHOLINGSDAG   KOPPEL VOETREFLEXTHERAPIE AAN  KINESIOLOGIE

(voet)reflextherapie en kinesiologie.

Een koppeling tussen twee mooie therapieën, waarbij de kinesiologie de behandeling voetreflextherapie zal versterken en er zal worden gewerkt met onder en boven energie voor  het verbeteren van de behandelresultaten.

ben je geïnteresseerd om een techniek te leren waarmee je je behandeling nog specifieker en effectiever kan maken? Deze  cursus kinesiologie voor reflextherapeuten hebben wij In het najaar oktober georganiseerd, de planning is op dit moment 13 oktober 2018. Tijdens deze dag leren we je de spiertest als basis voor kinesiologie en hoe je die in de Voetreflextherapie kan toepassen.

zo leer je de beste ingang voor de behandeling uit te testen, en hoe je de oorzaak van de klacht bij de behandeling kunt betrekken. Ook leer je technieken om het lichaam beter in balans te brengen. Je gaat direct in de praktijk leren om deze technieken toe passen en in te voegen in de reflextherapie in combinatie met reflexpunten waarmee je gelijk een groot systeem kan aanspreken.

De opzet van deze dag is dat wij kennis overdragen , ook door vooral veel te oefenen en vragen te kunnen stellen. Het goed toepassen van de spiertest vergt namelijk enige oefening. Je krijgt een syllabus mee als naslagwerk.

de kosten voor deze dag zijn € 110.00 ex.BTW. Deze bijscholing is geaccrediteerd door de FAGT. De  cursus wordt ook gegeven in Gouda een locatie die goed is te bereiken met de auto en trein.

Beb jij geïnteresseerd in deze dag ? Stuur ons een mail. Locatie;  in de Goudse praktijk in Gouda.

De kinesiologie is in handen van Jitske Rutten, een ervaren kinesiologe en docent.De voetreflextherapie is in handen van Rosa Sudmeijer

geaccrediteerd door FAGT, LVNG en V N T. en VNRT.

Adres; De Goudse praktijk,  Elizabeth Wolffstraat 1                                                                                                                      2806PJ Gouda

kijk ook bij www.fagt.org

Inschrijvingen; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 0651850557 of  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

De locatie is De Goudse praktijk, Elizabeth wolffstr.1 Gouda. Parkeer mogelijkheid voor de deur. station Gouda op 5 minuten loopafstand.